Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego
w Zubrzycy Dolnej

Slide background
Slide background

Przedszkole

Kategoria:

Drodzy Rodzice

 W związku z zaistniałą sytuacją oraz zawieszeniem zajęć dydaktyczno- wychowawczych zachęcamy Was, abyście w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i korzystali z materiałów, które Wam proponujemy. Postaramy się każdego dnia, kiedy dzieci będą w domu, bez kontaktu z rówieśnikami, przesyłać Wam najlepsze pomysły, które urozmaicą naszym wychowankom czas.

Jesteśmy dla Was dostępne w godzinach:
8:00 - 13:00 Barbara Guratowska  (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
8:00 - 12:00 Sylwia Jeż (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
12:00 - 13:00 Karolina Holla (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Można się z nami kontaktować telefonicznie lub mailowo.
Pozdrawiamy!
Zachęcamy do udziału w projekcie „Wnuczka, wnuczek edukuje — babcia, dziadek się stosuje!”
Informacje o wykonanych w ramach projektu zadaniach prosimy przesyłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 22 czerwca bieżącego roku. 

 

25.06.2020r.

W piątek zapraszamy na zakończenie roku szkolnego najpierw do kościoła na mszę św. o godz. 9.00, następnie w Szkole odbiór dyplomów:

- Punkt Przedszkolny o godz. 11.00 na sali gimnastycznej

- klasa "0" o godz. 12.00 na sali gimnastycznej

 

Bezpieczne wakacjeproszę o zapoznanie z plakatem.

 

Propozycje na 24.06.2020

O czym szumi muszelka?

1. „Podróż w nieznane” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści. Przed rozpoczęciem czytania Rodzic prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na zachowanie małej podróżniczki.

2. Po wysłuchaniu utworu dziecko opisuje zachowanie myszki, ocenia je, stara się powiedzieć, jaki popełniła błąd. Rodzic podpowiada, że zachowanie myszki było lekkomyślne i mogło się bardzo źle skończyć.

3. „Żaglówka” - a teraz będziecie mieli okazję stworzyć łódkę dla niesfornej myszki i nie tylko. Przygotujcie kartkę i poskładajcie ją według instrukcji na filmie. Instrukcja wykonania tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

Gotową łódkę można ozdobić kredkami i podpisać (a nawet – zgodnie z żeglarską tradycją – nadać jej nazwę i zwodować w misce z wodą lub wannie.

4. „Bezpieczne wakacje nad wodą” - bajka edukacyjna. Obejrzyj krótką bajkę, a następnie wymień zasady bezpiecznego spędzania czasu nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=53s

5. Karta pracy – historyjka obrazkowa:

 

Propozycje na 23. 06.

* Religia

Szczęść Boże Witam Was serdecznie. Zapraszam dzieci na ostatnią katechezę przed wakacjami, z której dowiemy się jak dobrze odpoczywać i dostrzegać ślady Pana Boga wokół nas. Proszę aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/IWHa0rcuY9.

Dziękuję bardzo rodzicom i dzieciom za wspólną pracę i życzę dobrego odpoczynku. Wszystkiego dobrego na czas wakacji. Pozdrawiam p. Anna Bosak

* Postaraj się wykonać wszystkie ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=33s

Po skończonych ćwiczeniach połóż się na plecach i zrelaksuj się.

* Zagadka dla dzieci

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?
(tata)

* Dzisiaj Święto Taty - nie zapomnijcie w tym szczególnym dniu podziękować tacie za jego miłość, obecność, pomoc i wychowanie. Przykładowy wierszyk dla Taty:

Drogi tatusiu - najlepszy na świecie,
który mnie kochasz w zimie i w lecie,
jesienią, wiosna w niezmiennej trosce
w szczęśliwym domu - jak w raju rosnę.
Za Twoja dobroć dzisiaj dziękuję,
zdrowia, łask Bożych szczęścia winszuje.
Bezpiecznej szosy, spełnienia marzeń,
pięknych urlopów i zawsze razem!

* Przygotowanie prezentów dla Taty – wykonanie pracy plastycznej. (różne wzory do kolorowania, wyklejania na stronie internetowej: google: laurki dla taty kolorowanki)

* Śpiewające Brzdące - Piosenka dla taty - Piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

Propozycje na 22.06.

* Do widzenia przedszkole! - Wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

O czym rozmawiały dzieci? Dokąd jechała Elizka? O czym marzył Tup? Co postanowili Elizka i Tup?

Podziel na sylaby wyrazy : morze, kąpielówki, plecak.

* Do widzenia, przedszkole!

Olga Masiuk

Od kilku tygodni było bardzo gorąco. Zbliżały się wakacje i następnego dnia miał się odbyć pożegnalny piknik. Wszystkie rozmowy w przedszkolu kręciły się teraz wokół podróży i plecaków. Elizka ciągle mówiła, że w poniedziałek pojedzie z rodzicami nad morze. Tup słuchał opowieści o morzu z ogromnym zainteresowaniem.

– Ale jakie jest to morze? – pytał.

– Taka woda wielka – Elizka wzruszała ramionami, bo jak dokładnie opowiedzieć, co to jest morze.

– Nad morzem zbiera się muszle – wtrącił się Szczypior. – I kiedy się przyłoży ucho do muszli, to w niej, w środku, szumi morze.

– Naprawdę? – nie mógł uwierzyć Tup. – W muszli jest woda?

– Nie – dołączył do rozmowy Kuba. – Muszle po prostu zapamiętują, jak szumi morze i potem to powtarzają każdemu do ucha.

– E tam – Elizka wachlowała się książeczką do kolorowania. – Chodzi o to, żeby pływać w wodzie. Żeby nie było tak gorąco.

– Pływać? To jest trudne – zainteresował się Tup.

– Jak się ma rękawki, to jest łatwiutkie.

– Chciałbym jechać nad morze – westchnął Tup.

– Jedź z nami – zaproponowała Elizka. – Zapytam rodziców, czy możesz, a ty zapytaj swoich.

Tup przystanął oszołomiony.

– Myślisz, że twoi rodzice zgodziliby się? A jeśli będą się bali, że będę niegrzeczny?

Może im powiedz, że jestem najgrzeczniejszym zającem w przedszkolu.

– Przecież jesteś jedynym zającem w przedszkolu – roześmiał się Kuba.

– Ale najgrzeczniejszym – zaznaczył Tup.

Następnego dnia okazało się, że ani rodzice Elizki, ani Tupa nie mają nic przeciwko wspólnej wyprawie nad morze.

Tup nie mógł się skupić na śpiewaniu pożegnalnych piosenek, chciał jak najszybciej zobaczyć morze i znaleźć muszle.

– Musimy tylko, Tupku, kupić ci jeszcze kąpielówki – powiedziała mama Tupa – Żebyś mógł pływać.

– Będziesz pływał zającem? – zainteresowała się Zosia.

– Jeśli można żabką i pieskiem, to pewnie i zającem – śmiał się Szczypior.

Ostatnią piosenkę śpiewali Kuba z Zosią, a potem Pani życzyła wszystkim miłych wakacji, zczególnie tym, którzy pierwszy raz w tym roku zobaczą góry albo morze. I wszyscy ściskali się na pożegnanie.

Do widzenia, przedszkole – powiedział Tup, wychodząc z mamą. – Kiedy wrócę tu jesienią, będę już Tupem, który pływał w morzu i słuchał, co szumi w muszli.

Wysłuchaj zagadek i spróbuj podać rowiązania:

Składa się z wagonów i lokomotywy
Podróż nim to prawie same pozytywy
Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna
Każdy z was na pewno już odpowiedź zna (pociąg)

Pojazd, co ma cztery koła
Długą drogę przebyć zdoła
Co zapewnia nam wygodę, nazywamy .... (samochodem)

To maszyna do latania
Śmigło silnik uruchamia
Skrzydła niosą go po niebie
Co to jest? Ja pytam ciebie (samolot)

Mknie przez miasto i jest duży
Pasażerom swoim służy
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz
Będzie miejsce to usiądziesz
Jeszcze tylko podpowiadam
Każdy numer swój posiada (autobus)

Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz
Dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy
Umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy (rower)

* Proponujemy wam naukę piosenki: Muzolaki – Wakacje.

https://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs

  1. W marzeniach mych wakacje,

już wyspę widzę stąd.
Tam palm jest 80, a panie tańczą hula hop
muszelek chyba z 1000
nazbieram cały stos
a potem będę pływać o o o o o

ref. wakacje o o o
_ „_ _ ,,_ a a a

_,,_ _ ,, _ i i
już wiem co zrobię dziś

  1. Już zamki zbudowane , kamienie w słońcu lśnią.
    I wszystkie z koleżanek są tutaj dzisiaj ze mną
    z muszelek mam korale
    i też tańczę hula hop
    i ciągle mnie dogania ten głos.

ref. wakacje o o o.......

3.Będę pływać tak jak ryba
Dziś na jachcie ludzi 100.
A w głębinach widzę króla
to Posejdon, on ma moc.
Wzburzyć morze może,
wzburzyć może nawet oceany.
Tak dobrze mi tam , bo wakacje mam.

 

W tym tygodniu (15.06-19.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 34 do 37,

-dzieci z kl 0 strony od 66 do 73. 

Propozycje na 19.06.2020r.

* Religia

Szczęść Boże. Witam serdecznie. Dzisiaj zapraszam dzieci na katechezę o Najświętszym Sercu Pana Jezusa. Uroczystość poświęconą Sercu Pana Jezusa przeżywamy właśnie dzisiaj. Proszę, aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/g9hpqIkq0P

Pozdrawiam  serdecznie i życzę udanego weekendu.

* Wiosna na wsi

Zapraszamy do zabawy online ze zwierzętami wiejskimi - zagadki, opowiadanie, dzielenie nazw zwierząt na sylaby, odgłosy zwierząt, ćwiczenia logopedyczne, praca plastyczna, piosenki i inne :)

https://view.genial.ly/5e8f5541124be30da514fb65/interactive-content-wiosna-na-wsi-1?fbclid=IwAR2L8If0rLtp4Q2DyiIPR0hIgdnm-JlDc8A3ITMS9MKtQL6OCWy_4fcvjps

* " Dzień dobry zwierzątka"- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał - kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały - ko - ko - ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (delikatne otwieranie i zamykanie ust).
Obudził się też piesek, zaszczekał - hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała - muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry). :)

* Piosenki

 "Dziadek fajną farmę miał"

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

"Rolnik"

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

"Old MacDonald Had A Farm"

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Karta pracy- wieś

Narysuj obrazek po śladzie i pokoloruj go.

* Gry i zabawy dla dzieci

Zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu. W niepogodę świetnie sprawdzą się gry planszowe i puzzle.

Parę przykładów gier i zabaw dla dzieci, które mogą być świetną rozrywką dla całej rodziny:

- Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

- Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

- Kto sięgnie wyżej?  Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!

- Spacerek. Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

- Poszukiwanie skarbów. Na dworze w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole....”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

- Gra w klasy - Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.

- Jaś - Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.

- Celowanie - Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu!

Propozycje na 15.06.2020r.

* Zabawa ruchowa ,,Kaczuchy”

Proszę o włączenie nagrania zamieszczonego w linku poniżej. Maluchy znają doskonale tą zabawę.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94&feature=youtu.be

* Zwierzęta na wiejskim podwórku

Proszę o pokazanie dzieciom nagrania ukazującego zwierzęta mieszkające na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30&feature=youtu.be

Następnie proszę porozmawiać z dziećmi na temat filmu edukacyjnego, posiłkując się pytaniami:

Które zwierzątko mieszkające na wsi, spodobało Ci się najbardziej?

Jak nazywa się zwierzątko, które robi ,,ihaaa” – ma piękną grzywę i długi czarny ogon?

Jak nazywa się zwierzątko, które ma białe futerko i robi ,,bee, ,,bee”?

Jak nazywa się zwierzątko, które jest bardzo podobne do kury? Jest troszkę większe od kury i robi ,,gul,gul,gul”?

Jak nazywa się różowe zwierzątko, które robi ,,chrum, chrum”?

W zagrodzie cioci Małgosi – bajeczka ortofoniczna
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  ciocia Małgosia jeść im da.

Rozwiąż zagadki, posłuchaj zaśpiewaj, wiersz, karta pracy dla starszych przedszkolaków (zabawy online)

https://view.genial.ly/5e95e68236fb330dff3cc0d7/horizontal-infographic-lists-15042020?fbclid=IwAR2W-IMc3RtCFI8h68MEdYF-UDCoOSJWAqqpssaYd4qA9sa7k-ZbIub8Nhc

Karta pracy- znajdź ukryte zwierzęta

Język angielski

Farm - zwierzęta na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

W tym tygodniu (08.06-10.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 30 do 33,

-dzieci z kl 0 strony od 58 do 65.

Propozycje na 10.06

* „Owocowe przechwałki” - słuchanie opowiadania Doroty Skwark. Rodzic czyta opowiadanie.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

Jakie owoce występowały w opowiadaniu?

Które z nich rosną w Polsce, a które za granicą?

O co się pokłóciły owoce?

Za co wróżka doceniła owoce?

Czy jedzenie owoców jest zdrowe?

Jakie owoce lata najbardziej lubisz?

* Rozpoznajemy owoce lata – ćwiczenie interaktywne http://pisupisu.pl/przedszkole/owoce

* Pływa czy tonie? – doświadczenia z owocami. Rodzic przygotowuje dużą przeźroczystą miskę z wodą. Wyjaśnia, że owoce czasem pływają w wodzie, a innym razem idą na dno. Wkłada do miski całą pomarańczę, a dziecko obserwuje, co się dzieje (pomarańcza pływa). Następnie wkłada do miski obraną pomarańczę, dziecko obserwuje, jak owoc tonie. Rodzic wyjaśnia, że miąższ pomarańczy zawiera dużo fruktozy, jest gęsty i działa jak gąbka, dlatego pomarańcza tonie. Skórka jest lżejsza niż woda i porowata, dzięki niej pomarańcza pływa. Potem dziecko przeprowadza doświadczenia z innymi owocami i z pomocą rodzica wyciągają wnioski. Na zakończenie dziecko wraz z rodzicem przygotowują w słoikach wody smakowe. Dziecko tworzy własną kompozycję, wykorzystując np. arbuza, truskawki, limonkę, ananasa. Dziecko myje owoce, kroi na kawałki, wkłada do słoików, dodaje świeże zioła (np. miętę czy rozmaryn), zalewa wodą przegotowaną lub źródlaną. Słoiki należy odstawić w chłodne miejsce na kilka godzin.

* Mały matematyk – zabawa dydaktyczna kształtująca matematyczne myślenie.

Rodzic podaje dziecku treść zadania i samodzielnie ją ilustruje, np. Mam w koszyku trzy truskawki i dwie maliny. Ile mam owoców? Rodzic układa dowolne liczmany (patyczki, kamyczki, kredki itp.), a dziecko podaje wynik działania. Po pierwszej prezentacji rodzic prosi, aby dziecko samodzielnie wymyśliło zadanie.

* Pokoloruj według symboli – karta pracy.

Propozycje na 09.06

* Religia: Zapraszam dzisiaj dzieci na katechezę, która ma nas przygotować do dobrego przeżywania Uroczystości Bożego Ciała. Proszę również aby dziewczynki sypały kwiaty w Boże Ciało. Proszę, aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/FnRrKya3ub

* Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

* Rozmowa na temat utworu – dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato"- uzasadnianie swojej wypowiedzi.

* Wycieczka na letnią łąkę – dziecko w leżeniu tyłem naśladuje pedałowanie i jazdę na rowerze. Dla uprzyjemnienia ćwiczenia włączamy nagranie piosenki „Bzycząca zabawa”. https://www.youtube.com/watch?v=pL3M-z7n7Ts

 

 * Spacer – zabawa ruchowa inspirowana opowieścią.

Rodzic opowiada, a dziecko spaceruje naśladując czynności zgodnie z opowieścią.

Wyobraźcie sobie, że znajdujecie piękny kwiat, który upajająco pachnie. Przysuńcie twarz blisko niego i wąchajcie miły aromat...

Wyobraźcie sobie, że doszłyście do małego stawu, po którym pływa kilka dzikich kaczek. Pokażcie mi, jak karmicie te kaczki.

Teraz musimy przejść przez gęste chaszcze, w których są pokrzywy i ciernie. Wyobraźcie sobie, jak przez nie przechodzicie, nie raniąc się przy tym.

W poprzek drogi leży wielki pień drzewa. Pokażcie mi, jak przez niego skaczecie.

W oddali możemy zobaczyć stado jeleni. Obserwujcie je.

Dochodzimy do pięknego czystego jeziora. Pokażcie mi, jak wchodzicie do wody i wzajemnie się chlapiecie.

Teraz jesteśmy na ściernisku. Pokażcie mi, jak biegacie po ściernisku.

Po długim bieganiu bardzo chce wam się pić. Na szczęście znalazłyście małe źródełko. Napijcie się z niego wody.

Teraz czas na posiłek. Pokażcie mi, jak rozpalacie ognisko i na długich kijach pieczecie kiełbaski. Co chcecie jeszcze robić na tym spacerze?...

Klaus W. Vopel

* Zwierzęta żyjące na łące – bajka edukacyjna https://www.youtube.com/watch?v=FjULJR0awaE

* Zwierzęta łąki - ćwiczenie interaktywne. https://view.genial.ly/5eb6466a639bfa0d0fdc1978

 

* Moja łąka – praca plastyczna, technika mieszana.

Potrzebne będą: niebieska i zielona kartka formatu A4 oraz kilka czerwonych kółek o różnej średnicy. Dzieci rwą zielone kartki na paski o szerokości około 1-2 cm (paski mogą się lekko zwężać z jednej strony). Smarują zielone paseczki do połowy klejem i przyklejają do niebieskiej kartki – w ten sposób powstaje trawa. Potem w dowolnych miejscach na kartce dzieci przyklejają czerwone kółka – biedronki. Każde kółko należy podzielić na pół czarną linią (powstają skrzydełka), a następnie dorysować kropki, głowę, czułki, nóżki. Na zakończenie kredkami upiększają łąkę według własnych pomysłów.

Propozycje na 08.06. - Jesteśmy z różnych stron świata.

Dzisiaj poznacie dzieci z różnych stron świata.

* „My dzieci świata” - bajka edukacyjna.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

* Można również przeglądnąć prezentację na temat dzieci z różnych stron świata., ich odmiennej kultury, języka, zwyczajów, architektury, strojów.

( Rodzic może na mapie lub globusie pokazywać dziecku te rejony.)

https://view.genial.ly/5eba929abdaf590d71d58dee/presentation-dzieci-z-roznych-stron-swiata

W prezentacji warto wejść w zakładki:

- Afrykańskie dzieci (afrykańskie dzieci, afrykańskie zwierzęta, zagadki o zwierzętach, afrykańskie domy, afrykańska muzyka – fragment);

- Inuickie dzieci (inuickie dzieci, poznaj Arktykę, zagadki, domy na Arktyce);

- Indiańskie dzieci (indiańskie dzieci, indiańska melodia – fragment, indiański taniec, Indianie, pióra, łapacz snów);

- Chińskie dzieci (chińskie dzieci, Chińczycy, chiński taniec, chińska zabawa (wykorzystane na poprzednich zajęciach), panda, praca plastyczna);

* „Polowanie na bizona” - nauka układu tanecznego.

 https://www.youtube.com/watch?v=IvWtsvfZGDI

* Karta pracy – chiński smok (znajdź 10 różnic i pokoloruj obrazek).

* Ćwiczenie interaktywne – rytmy „Dzieci świata”

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

W tym tygodniu (02.06-5.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 26 do 29

-dzieci z kl 0 strony od 50 do 57.

Propozycje na 5.06.

* Religia

Chleb jest darem Boga
https://liblink.pl/doGZrZDbdb

* Aktywność fizyczna – zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=WbMKgaPPAs0

* Ruch to zdrowie ćwiczenia z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

* Prawda czy fałsz?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci na temat zasad zdrowego stylu życiu

Rodzic czyta kolejno zdania odnoszące się do treści zajęć. Gdy dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, podnoszą ręce w górą i pokazują „słoneczka”, a gdy uznają, ze zdanie jest fałszywe, uderzają dłońmi o podłogę.

  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji. FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu. PRAWDA

Miłego weekendu i dobrej zabawy.

 

Propozycje na 04.06.

* Trening z rodzicem https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

* Czytanie wiersza pt. „Sport” Adam Świętochowski"SPORT"

Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż butPowrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu. 

* Rozmowa na temat aktywności ruchowej. Przybliżenie dzieciom tematyki
związanej z aktywnością ruchową, a w szczególności zwrócenie uwagi na
korzyści płynące z jej uprawiania. Jak myślicie dlaczego należy
ćwiczyć?
Bo:
- Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie,
- Jeśli mamy dobrą kondycję, to będziemy dobrze biegać, a wtedy będziemy wygrywać zawody sportowe;
- Kształtujemy postawę naszego ciała;
- Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je),
- Jesteśmy bardziej radośni, odstresowani,
- Jest nam cieplej, ponieważ poprawia się nasze krążenie.

* Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dzieci próbują wymienić jakie znają sporty zimowe i letnie.

* Sporty letnie: pływanie, tenis ziemny i stołowy, biegi, podnoszenie ciężarów, biegi, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka nożna, taniec, gimnastyka artystyczna, jazda na wrotkach, rolkach, deskorolkach, kolarstwo, nordic – walking i inne.
* Sporty zimowe: łyżwiarstwo figurowe, saneczkarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, biatlon (bieg narciarski ze strzelaniem), snowboard, zjazdy narciarskie.

* Informacje dla dzieci:

Jakie zdobywamy medale na zawodach; I miejsce - złoty, II - srebrny, III - brązowy.
Jak nazywa się stopniowane miejsce, na którym dekoruje się sportowców (podium).

* Kolorowanie rysunków z różnych dyscyplin sportowych. (dostępne na stronie internetowej „dyscypliny sportowe kolorowanki”)

 

Propozycje na 3.06.

* „Jak bawimy się na placu zabaw?” – rozwiązywanie zagadek słownych

Kochane przedszkolaki!

Na placu zabaw jest bardzo dużo różnych zabawek i sprzętów, które mogą sprawić nam mnóstwo radości. Ciekawe czy je znacie…? Przekonamy się o tym, jeśli rozwiążecie zagadki, które dla Was przygotowałam.

To jest długi sznurek
z dwoma uchwytami,
który lubi skakać
razem z dziewczynkami. /skakanka/

Można wtedy
jechać na nim,
kiedy kręci się
nogami. /rower/

Mała deseczka
na długim sznurze,
raz jesteś na dole,
raz jesteś w górze. /huśtawka/

Na czym jeździsz wesoło
i kręcisz się w koło? /karuzela/

* Recytacja wiersza H. Świder pt. "Sport to zdrowie".
Tato mówi:
"Sport to zdrowie".
A więc Tomek na boisku,
Piłkę kopie.

Darek piłkę rzuca w górę,
Leci piłka ponad siatkę
A odrzuca ją Beatka.

W zimie sanki, łyżwy, narty,
Wszyscy bawią się wspaniale
I ty kolego pamiętaj, nie leż,
Nie śpij, biegaj stale.

Baw się z nami na podwórzu,
Tam jest mniej pyłu i kurzu,
Nabierzesz siły i zdrowia,
Możesz się zahartować,
Nie będziesz nigdy chorować

* Rozmowa na temat treści wiersza.- Co mówił tato Tomkowi? (sport to zdrowie..).
- Kto na boisku kopał piłkę? (Tomek).
- W co grali Darek z Beatką? (w siatkówkę).
- Na czym dzieci jeździły zimą? (na łyżwach, sankach, nartach).
- O czym należy pamiętać jeżdżąc zimą na sankach, nartach, łyżwach? (o bezpiecznej zabawie).
- Dlaczego tak ważne jest aby bawić się na dworze?

* Zabawa muzyczno – ruchowa: https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

* Zabawa – na ziemi zostaje https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

* Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

* Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy ruchowe z wykorzystaniem dostępnego sprzętu ogrodowego.

 

Propozycje na 02.06.

* Język angielski

* Kids vocabulary - Olympic Sports - https://www.youtube.com/watch?v=nUGX9zQg2rs

* Sports songs - https://www.youtube.com/watch?v=qkWlGmhBZVs

* Zapraszamy do krainy aktywności fizycznej

Rodzic recytuje treść rymowanki, a dzieci ilustrują ją ruchem.

Na paluszki się wspinamy,
w górę rączki wyciągamy,
do podłogi dotykamy
i ze sobą się witamy.
Dzień dobry!

* Wyjaśnienie pojęcia " zdrowie"

Co to jest zdrowie?

Co wam zapewni dobre zdrowie?

Zdrowe życie to właściwe odżywianie, odpoczynek i ruch.

* Jarzynowa Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

* Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

* Dyscypliny sportowe https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk

Rozmowa z dziećmi na temat dyscyplin sportowych, dzieci określają na czym polegają te sporty. Następnie naśladują gestami i ruchem sposoby poruszania się sportowców.

* Flaga olimpijska – koła olimpijskie oznaczają poszczególne kontynenty: niebieski – Europę, czarne – Afrykę, żółte – Azję, czerwone – Amerykę, zielone- Australię.

Koła olimpijskie do wyklejania plasteliną podanymi kolorami. (szablony do druku na stronie internetowej) https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ko%C5%82a+olimpijskie+kolorowanka

* W ogrodzie:

Skoki w dal zabawa ruchowa. Dzieci wybierają w ogrodzie najlepsze miejsce do skoków. Oznaczają miejsce wybicia, rysując patykiem linię na ziemi, skaczą w dal z zaznaczonego miejsca, a następnie mierzą długość skoku za pomocą stóp.

Spacerowanie po ogrodzie i nazywanie wszystkiego, co dzieci zaobserwują.

Propozycje na 01.06.2020

dzie dziecka

* Jesteśmy dziećmi – nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Tekst piosenki:

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

* Wszystkie dzieci lubią śpiewać i tańczyć, więc zapraszamy do tańca razem z Olą i Blue!

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Taniec „Zygzak” https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Głowa, Ramiona...” https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrEtps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Praczki” https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M

Tańcz, tańcz, tańcz” https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

* Dziecięce marzenia – zajęcia plastyczne

Pytamy dzieci: Jak nazywa się święto, które zostało ustanowione dla dzieci? Kiedy je obchodzimy? Jaką niespodziankę chciałybyście otrzymać tego dnia? Jak chciałybyście spędzać ten dzień?

* Proponujemy wykonać pracę na temat: Dziecięce marzenia- sposób wykonania dowolny.

* Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy swobodne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.

* Zachęcamy do codziennego czytania dzieciom literatury dziecięcej.

Kwiecień 2020r. - zdalne nauczanie

Marzec 2020r. - zdalne nauczanie