Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego
w Zubrzycy Dolnej

Slide background
Slide background

PEDAGOG

Kategoria:

Od pedagoga....

W okresie tak ciężkim z jakim przyszło nam się zmierzyć i dzięki uprzejmości i ciężkiej pracy Pani Ani Kowalczyk, będę się starała wskazywać ciekawe karty pracy, gry i zabawy oraz przydatne strony. Zachęcam by poświęcić chwilę na relaks i zabawę, oderwać się od ponurych myśli i zrobić coś co będzie miało wymierne skutki. Zapraszam do wspólnego studiowania profilaktyki na odległość, wirtualnie i w formie zabawy. Poruszać będę różne obszary naszego życia- zresztą sami zobaczcie.

 

25.06.2020r.

Wakacje

 

23.06.2020r.

Dzień taty

 

22.06.2020r.

Przemawiasz czy rozmawiasz

 

15.06.2020r.

Materiał informacyjny dla uczniów i rodziców - e-papierosy

 

10.06.2020r.

Przed egzaminem

 

09.06.2020r.

Mnemotechniki

 

08.06.2020r.

Wychować mądre dziecko

 

04.06.2020r.

Walcz codziennie

 

03.06.2020r.

E-papierosy

 

02.06.2020r.

Savoir - vivre

 

01.06.2020r.

Prawa dziecka

 

28.05.2020r.

Złość mojego dziecka

 

27.05.2020r.

Ćwiczenia antystresowe

 

26.05.2020r.

Dzień Matki

 

25.05.2020r.

Asertywność

 

21.05.2020r.

Anoreksja i bulimia

 

20.05.2020r

Agresja

 

19.05.2020r.

12 zasad na budowanie pewnosci siebie u dzieci

 

18.05.2020r.

Trochę psychologi poznajemy siebie

Ja

Cechy charakteru intelektu

 

14.05.2020r.

Światowy dzień rodziny

Księga rodziny

 

13.05.2020r.

Słowa budują

 

12.05.2020r.

Nieznajomość prawa szkodzi demoralizacją

 

11.05.2020r.

Moje obowiązki

 

07.05.2020r

Trudny temat czyli o depresji 

 

06.05.2020r.

Dzień godności osób niepełnosprawnych intelektualnie

 

05.05.2020r.

Przychodzi uczeń do prawnika

 

04.05.2020r.

8 RZECZY, O KTÓRYCH WARTO PAMIETAĆ, GDY WSZYTSKO IDZIE NIE TAK 

 

30.04.2020r.

Weekend majowy

gra planszowa do druku

 

29.04.2020r.

Czego dzieci nam nie mówią

 

28.04.2020r.

Kilka słów o rodzicielstwie

 

27.04.2020r.

Style uczenia się

 

23.04.2020r.

Zdalne nauczanie a moja motywacja do nauki

Materiały-edukacyjne-Akademia-edukacji Motywacja

Jak rozpoznac predyspozycje

 

 

22.04.2020r.

Lubię siebie, czyli o samoakceptacji

 

21.04.2020r.

Specyficzne trudności w uczeniu się, czyli jak pomoc dziecku

 

20.04.2020r.

Jak wytrenować mózg

Nauka o mózgu 1

Nauka o mózgu 2

 

16.04.2020r.

Cyberprzemoc, siecioholizm, fonoholizm

 

15.04.2020r.

Szyjemy maseczki - dbamy o innych

 

08.04.2020r.

Aby te święta były wyjątkowe

Gdzie znaleźć pomoc

Jak być razem

 

07.04.2020r.

Porady - zatrzymaj się na chwilę

Uzależnienia

 

06.04.2020r.

Stres, dlaczego nam jest potrzebny..?

 

02,04.2020r

Prosimy zapoznać się z poniższymi informacjami:

Pomoc psychologiczna dla mieszkańców powiatu nowotarskiego 

Światowy dzień autyzmu

 

01.04.2020r

Mój dom, moja rodzina…

Rodzina i dom to największy skarb jaki daje nam życie, dlatego zaangażujcie się wszyscy do tego wspólnej zabawy, nie tylko odkryjecie skarby jakie posiadacie, ale również zbliżycie się do siebie. Relacje buduje się bowiem na wspólnych rozmowach, zabawach i spędzaniu czasu aktywnie. Zapraszam do wypełnienia karty „ Domowa lista skarbów”, może sami stworzycie jakieś własne skarby?. Następnie zróbcie drzewo genealogiczne, może poznacie jakieś rodzinne sekrety lub kolega z klasy okaże się waszym dalekim kuzynem? Zapraszam do zabawy.

Drzewo genealogiczne

Domowa Lista Skarbów - Dzieckiem Badź

 

31.03.2020r.

Zabawy ruchowe i paluszkowe dla dzieci Zabawy ruchowe i paluszkowe dla dzieci 

 

30.03.2020r.

W co sie bawic z dzieckiem - zabawy tworcze

 

26.03.2020r

Na dzisiaj:

Zagadka obrazkowo- logiczna

ZAGADKA DLA DZIECI I DOROSŁYCH

KORONAWIRUS, czyli bajka która wiele wyjaśnia

7 zasad nauki

25.03.2020r. -Mój dzień, czyli dlaczego plan jest taki ważny?

Za nami kolejny dzień kwarantanny, walki z napływającymi zadaniami, zapasami jedzenia i lawiny informacji o przebiegu nauczania zdalnego. Ważne abyście uświadomili sobie, że od dzisiaj absolutnie wszyscy podlegacie ocenianiu on line, dlatego warto skupić się i zaplanować swój dzień na rozsądną naukę, zwłaszcza gdy o jeden komputer walczy kilka osób. Zachowanie właściwego planu i rytmu dnia, podział czasu na wykonanie zadania dla siebie i rodzeństwa, zmniejszy frustracje, stres i usprawni wasze współżycie w rodzinie.

Uczniowie podzielcie swój czas rozsądnie, bez toczenia walki, krytyki pod adresem wysyłających zadnia i treści do nauki np. 2 godziny zadań robi Kasia, potem 2 godziny pracuje Jola a ja w tym czasie zjem drugie śniadanie, pogram w grę, odpocznę i znów siądę na 2 godziny i tak na zmianę. Warto abyście zaplanowali czas na przyjemności , odetchniecie świeżym powietrzem, poćwiczcie, poczytajcie książkę itp. Mam nadzieję, że wzory kart „Mój plan dnia” pomoże Wam w efektywnym uczeniu się i pozostaniu w dobrej kondycji psychicznej.

Rodzicu, nauczyciele wysyłają linki do zadań, karty pracy, opracowania nie traktuj tego jako Twoje zadanie, to są zadania Waszego dziecka, ogranicz swoją rolę do dopilnowania aby te zadnia były zrobione, bowiem jest to czas gdy dzieci maja szanse nauczyć się nie tylko treści zgodnej z podstawą programową, ale także nauczy się odpowiedzialności za swoją naukę- nie wyręczaj go, kontroluj, bądź obok. Nie jest łatwo zastosować się do tego, by poradzić sobie z obowiązkami naszego dziecka, ale polecam artykuły z następującego źródła:

Karty pracy na dzisiaj:

Mój dzień

Mój plan dnia

Rozluźnij się… Zagadka na dzisiaj…

 Wśród plątaniny wiewiórek znajdź ALIGATORA

1 Źródło: Nauczyciele- dzielmy się doświadczeniem.

 

Karty zaczerpnęłam z następujących źródeł:

  1. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=680290939374654&set=pcb.680292602707821&type=3&theater STRONA PEDAGOGA SZKOLNEGO

  2. https://www.facebook.com/edukreatywne/photos/pcb.661877847897052/661874604564043/?type=3&theater STRONA DLA SPECJALISTÓW I NAUCZYCIELI EDUKREATYWNIE

 

24.03.2020r

Dzisiaj pragnę abyście wraz z rodzicami obejrzeli wesołe, animowane filmiki „ Owce w sieci”

LINK DO FILMIKÓW :

https://www.saferinternet.pl/menu/materialy-edukacyjne/materialy-multimedialne/owce-w-sieci.html ,

które poruszają tematy bardzo ważne, związane z bezpieczeństwem w sieci, a skoro przyszło nam żyć w wirtualnym świecie próbujmy korzystając z niego bezpiecznie, wystrzegać się błędów i niebezpieczeństw. W razie potrzeby proszę o kontakt za pośrednictwem dziennika elektronicznego lub adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Chętnie pomogę, podpowiem i wesprę jeśli tego potrzebujecie. Zapraszam do wspólnego oglądania.

Natalia Pawlak

Ważne dla dzieci i rodziców - prosimy się zapoznać:

Jak zorganizować sobie naukę w domu

Jak się skutecznie uczyć w domu jeszcze kilka wskazówek...

Jak zmotywować się do nauki poza szkołą

Bezpiecznie w sieci - zasady

 

 

LOGOPEDIA

Kategoria:

Łamańce językowe - 22.06.2020r.

 

Najczęstsze wady wymowy u dzieci - 15.06.2020r.

 

Jak wspierać mowę dziecka - 10.06.2020r.

 

Jak rozwija się mowa dziecka - 08.06.2020r.

 

GŁOSKA "W" - 03.06.2020r.

* ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

* "W" w sylabie

* "F" - "W"

* Głoska "W" kolorowanka

* Głoska "W" utrwalenie

* Urwalenie "W" gra

 

GŁOSKA "P" - 01.06.2020r.

Głoska "P" nagłos

* Głoska "P" śródgłos, wygłos i nagłos

* Głoska "P" w sylabie

 

GŁOSKA "Ł" - 27.05.2020r.

Gimnastyka aparatu artykulacyjnego

Głoska "Ł" nagłos śródgłos i wygłos

Utrwalenie głoski "Ł

Gimnastyka słowna

 

GŁOSKA "G" - 25.05.2020r.

* Głoska "G" zabawa

* Gra planszowa z głoską "G"

* Jak wywołać głoskę "G"

* Różnicowanie "G-K"

 

GŁOSKA "F" - 20.05.2020r.

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

"f-w"

głoska "F" nagłos

gra z utrwalaniem głoski "F"

jak wywołać głoskę "F"

kolorowanka "F"

powtarzanie "F"

GŁOSKA "B" - 18.05.2020r.

* "B" utrwalanie

* Głoska "B" nagłos i śródgłos

* Głoska "B" w zdaniu

 

GŁOSKA "Ź" - 13.05.2020r.

* Gra sylaby "Ź" gangra sylaby "Ź" gang

* Jak wywołać głoskę "Ź"ak wywołać głoskę "Ź"

* Kolorowanka z "Zi"olorowanka z "Zi"

* "Zi" w śródłosiei" w śródłosie

 

GŁOSKA "Z" - 11.05.2020r.

Gra z głoską "Z"

* Utrwalanie głoski "Z"

* "Z" nagłos

* "Z" w wyrazach

 

GŁOSKA "S" - 06.05.2020r.

* Jak powstaje gloska "S"Jak powstaje gloska "S"Jak powstaje gloska "S"

* "S" nagłos nagłos

* Gra z głoska "S"ra z głoska "S"

* Sylabki z "S"ylabki z "S"

* Wyrazy z "S"yrazy z "S"

 

GŁOSKA "Dzi" - 04.05.2020r.

* Ćwiczenia buzi i języka

* "Dzi" nagłos 

* "Dzi" powtórz wyraz

* "Dzi" z samogłoskami

GŁOSKA "Dz" - 29.04.2020r.

* Ćwiczenia buzi i języka

* "Dz" nagłos nagłos

* "Dz" w śródgłosiez" w śródgłosie

* Głoska "Dz" gra z kostką

 

GŁOSKA "Ć" - 27.04.2020r.

Ćwiczenia buzi i języka

"Ć" w wyrazach

* Gra z głoską "Ć"

* Zdania do powtarzania z głoską "Ć"

 

GŁOSKA "C" - 22.04.2020r.

Głoska "Ś" śródgłos

* Czytanie z głoską "C"

* Gra z głoską "C"

* Znajdź wyraz z "C"

 

GŁOSKA "Ś" - 20.04.2020r.

* Jak wymówić głoskę "Ś"

* Ćwiczenia buzi i języka

Głoska "Ś"

Głoska "Ś" na głos śródgło wygłos

 

GŁOSKA "L" - 15.04.2020r.

Ćwiczenia buzi i języka

Głoska "L" na głos

Głoska "L" środgłos

* Sylaby z "L"

* Złote rady głoska "L"

 

GŁOSKA "K" - 08.04.2020r.

* Ćwiczenia buzi i języka

* Głoska "K"

* Głoska "K" na głos środgłos wygłos

* Jak wymówić głoskę "K"

 

GŁOSKA "Ż" - 06.04.2020r.

Ćwiczenia buzi i języka

* Głoska "Ż"

Głoska "Ż" na głos środgłos wygłos

* Jak wymówić głoskę "Ż"

* Rymowanki szerg szumiący i ciszący

 

GŁOSKA "R" - 01.04.2020r.

* Ćwiczenia buzi i języka

* Głoska "R"

Głoska "R" na głos środgłos wygłos

Grupy spółgłoskowe ćwiczące głoskę "R"

Rymowanki do powtórki głoski "R"

 

GŁOSKA "CZ" - 30.03.2020r.

* Jak wymówić głoskę "cz"

* Ćwiczenia buzi i języka

Głoska "cz"

* Głoska "cz" na głos śródgło wygłos

 

GŁOSKA "SZ" - 25.03.2020r.

* Jak wymówić głoskę "sz"

* Ćwiczenia buzi i języka

* Głoska "sz"

* Rymowanki - szerg syczacy i ciszący. Utrwalanie 

 

 

Konsultacje z nauczycielami

Kategoria:

Harmonogram dyżurów nauczycieli dla rodziców w roku szkolnym 2019/2020

Lp.

Nazwisko i imię

Godziny dyżurów dla rodziców

Miejsce, gdzie można zastać nauczyciela w tym czasie

dzień

godzina

1

Bosak Anna

środa

10.45-11.30

pokój nauczycielski

2

Bugajski Stanisław

wtorek

11.30-12.30

pokój nauczycielski

3

Gacek-Łysiak Urszula

poniedziałek

10.45-11.30

pokój nauczycielski

4

Galik Wioletta

piątek

8.00-8.45

pokój nauczycielski

5

Knapczyk Danuta

piątek

10.45-11.30

pokój nauczycielski

6

Kowalczyk Anna

czwartek

11.45-12.30

pokój nauczycielski

7

Kowalik Dorota

wtorek

12.40-13.25

pokój nauczycielski

8

Litwiak Izabela

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

9

Mastela Halina

poniedziałek

10.50-11.30

pokój nauczycielski

10

Moniak Eugeniusz

czwartek

8.20-8.45

pokój nauczycielski

11

Pawlak Michalina

poniedziałek

8.45-9.40

pokój nauczycielski

12

Pawlak Natalia

wtorek

10.30-11.30

pokój nauczycielski

13

Płaczek Marta

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

14

Skubis Wioletta

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

15

Kasprzak Janusz

środa

14.15-14.30

pokój nauczycielski

16

Kidoń Monika

środa

8.15-8.45

pokój nauczycielski

17

Szlósarczyk Katarzyna

wtorek

8.15-8.45

pokój nauczycielski

Przed wyjściem na konsultacje, proszę o kontakt telefoniczny z sekretariatem , w celu pozyskania informacji, czy dany nauczyciel jest obecny w pracy lub nie ma zastępstwa.

Przedszkole

Kategoria:

Drodzy Rodzice

 W związku z zaistniałą sytuacją oraz zawieszeniem zajęć dydaktyczno- wychowawczych zachęcamy Was, abyście w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i korzystali z materiałów, które Wam proponujemy. Postaramy się każdego dnia, kiedy dzieci będą w domu, bez kontaktu z rówieśnikami, przesyłać Wam najlepsze pomysły, które urozmaicą naszym wychowankom czas.

Jesteśmy dla Was dostępne w godzinach:
8:00 - 13:00 Barbara Guratowska  (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
8:00 - 12:00 Sylwia Jeż (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
12:00 - 13:00 Karolina Holla (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Można się z nami kontaktować telefonicznie lub mailowo.
Pozdrawiamy!
Zachęcamy do udziału w projekcie „Wnuczka, wnuczek edukuje — babcia, dziadek się stosuje!”
Informacje o wykonanych w ramach projektu zadaniach prosimy przesyłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 22 czerwca bieżącego roku. 

 

25.06.2020r.

W piątek zapraszamy na zakończenie roku szkolnego najpierw do kościoła na mszę św. o godz. 9.00, następnie w Szkole odbiór dyplomów:

- Punkt Przedszkolny o godz. 11.00 na sali gimnastycznej

- klasa "0" o godz. 12.00 na sali gimnastycznej

 

Bezpieczne wakacjeproszę o zapoznanie z plakatem.

 

Propozycje na 24.06.2020

O czym szumi muszelka?

1. „Podróż w nieznane” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści. Przed rozpoczęciem czytania Rodzic prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na zachowanie małej podróżniczki.

2. Po wysłuchaniu utworu dziecko opisuje zachowanie myszki, ocenia je, stara się powiedzieć, jaki popełniła błąd. Rodzic podpowiada, że zachowanie myszki było lekkomyślne i mogło się bardzo źle skończyć.

3. „Żaglówka” - a teraz będziecie mieli okazję stworzyć łódkę dla niesfornej myszki i nie tylko. Przygotujcie kartkę i poskładajcie ją według instrukcji na filmie. Instrukcja wykonania tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

Gotową łódkę można ozdobić kredkami i podpisać (a nawet – zgodnie z żeglarską tradycją – nadać jej nazwę i zwodować w misce z wodą lub wannie.

4. „Bezpieczne wakacje nad wodą” - bajka edukacyjna. Obejrzyj krótką bajkę, a następnie wymień zasady bezpiecznego spędzania czasu nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=53s

5. Karta pracy – historyjka obrazkowa:

 

Propozycje na 23. 06.

* Religia

Szczęść Boże Witam Was serdecznie. Zapraszam dzieci na ostatnią katechezę przed wakacjami, z której dowiemy się jak dobrze odpoczywać i dostrzegać ślady Pana Boga wokół nas. Proszę aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/IWHa0rcuY9.

Dziękuję bardzo rodzicom i dzieciom za wspólną pracę i życzę dobrego odpoczynku. Wszystkiego dobrego na czas wakacji. Pozdrawiam p. Anna Bosak

* Postaraj się wykonać wszystkie ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=33s

Po skończonych ćwiczeniach połóż się na plecach i zrelaksuj się.

* Zagadka dla dzieci

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?
(tata)

* Dzisiaj Święto Taty - nie zapomnijcie w tym szczególnym dniu podziękować tacie za jego miłość, obecność, pomoc i wychowanie. Przykładowy wierszyk dla Taty:

Drogi tatusiu - najlepszy na świecie,
który mnie kochasz w zimie i w lecie,
jesienią, wiosna w niezmiennej trosce
w szczęśliwym domu - jak w raju rosnę.
Za Twoja dobroć dzisiaj dziękuję,
zdrowia, łask Bożych szczęścia winszuje.
Bezpiecznej szosy, spełnienia marzeń,
pięknych urlopów i zawsze razem!

* Przygotowanie prezentów dla Taty – wykonanie pracy plastycznej. (różne wzory do kolorowania, wyklejania na stronie internetowej: google: laurki dla taty kolorowanki)

* Śpiewające Brzdące - Piosenka dla taty - Piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

Propozycje na 22.06.

* Do widzenia przedszkole! - Wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

O czym rozmawiały dzieci? Dokąd jechała Elizka? O czym marzył Tup? Co postanowili Elizka i Tup?

Podziel na sylaby wyrazy : morze, kąpielówki, plecak.

* Do widzenia, przedszkole!

Olga Masiuk

Od kilku tygodni było bardzo gorąco. Zbliżały się wakacje i następnego dnia miał się odbyć pożegnalny piknik. Wszystkie rozmowy w przedszkolu kręciły się teraz wokół podróży i plecaków. Elizka ciągle mówiła, że w poniedziałek pojedzie z rodzicami nad morze. Tup słuchał opowieści o morzu z ogromnym zainteresowaniem.

– Ale jakie jest to morze? – pytał.

– Taka woda wielka – Elizka wzruszała ramionami, bo jak dokładnie opowiedzieć, co to jest morze.

– Nad morzem zbiera się muszle – wtrącił się Szczypior. – I kiedy się przyłoży ucho do muszli, to w niej, w środku, szumi morze.

– Naprawdę? – nie mógł uwierzyć Tup. – W muszli jest woda?

– Nie – dołączył do rozmowy Kuba. – Muszle po prostu zapamiętują, jak szumi morze i potem to powtarzają każdemu do ucha.

– E tam – Elizka wachlowała się książeczką do kolorowania. – Chodzi o to, żeby pływać w wodzie. Żeby nie było tak gorąco.

– Pływać? To jest trudne – zainteresował się Tup.

– Jak się ma rękawki, to jest łatwiutkie.

– Chciałbym jechać nad morze – westchnął Tup.

– Jedź z nami – zaproponowała Elizka. – Zapytam rodziców, czy możesz, a ty zapytaj swoich.

Tup przystanął oszołomiony.

– Myślisz, że twoi rodzice zgodziliby się? A jeśli będą się bali, że będę niegrzeczny?

Może im powiedz, że jestem najgrzeczniejszym zającem w przedszkolu.

– Przecież jesteś jedynym zającem w przedszkolu – roześmiał się Kuba.

– Ale najgrzeczniejszym – zaznaczył Tup.

Następnego dnia okazało się, że ani rodzice Elizki, ani Tupa nie mają nic przeciwko wspólnej wyprawie nad morze.

Tup nie mógł się skupić na śpiewaniu pożegnalnych piosenek, chciał jak najszybciej zobaczyć morze i znaleźć muszle.

– Musimy tylko, Tupku, kupić ci jeszcze kąpielówki – powiedziała mama Tupa – Żebyś mógł pływać.

– Będziesz pływał zającem? – zainteresowała się Zosia.

– Jeśli można żabką i pieskiem, to pewnie i zającem – śmiał się Szczypior.

Ostatnią piosenkę śpiewali Kuba z Zosią, a potem Pani życzyła wszystkim miłych wakacji, zczególnie tym, którzy pierwszy raz w tym roku zobaczą góry albo morze. I wszyscy ściskali się na pożegnanie.

Do widzenia, przedszkole – powiedział Tup, wychodząc z mamą. – Kiedy wrócę tu jesienią, będę już Tupem, który pływał w morzu i słuchał, co szumi w muszli.

Wysłuchaj zagadek i spróbuj podać rowiązania:

Składa się z wagonów i lokomotywy
Podróż nim to prawie same pozytywy
Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna
Każdy z was na pewno już odpowiedź zna (pociąg)

Pojazd, co ma cztery koła
Długą drogę przebyć zdoła
Co zapewnia nam wygodę, nazywamy .... (samochodem)

To maszyna do latania
Śmigło silnik uruchamia
Skrzydła niosą go po niebie
Co to jest? Ja pytam ciebie (samolot)

Mknie przez miasto i jest duży
Pasażerom swoim służy
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz
Będzie miejsce to usiądziesz
Jeszcze tylko podpowiadam
Każdy numer swój posiada (autobus)

Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz
Dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy
Umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy (rower)

* Proponujemy wam naukę piosenki: Muzolaki – Wakacje.

https://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs

  1. W marzeniach mych wakacje,

już wyspę widzę stąd.
Tam palm jest 80, a panie tańczą hula hop
muszelek chyba z 1000
nazbieram cały stos
a potem będę pływać o o o o o

ref. wakacje o o o
_ „_ _ ,,_ a a a

_,,_ _ ,, _ i i
już wiem co zrobię dziś

  1. Już zamki zbudowane , kamienie w słońcu lśnią.
    I wszystkie z koleżanek są tutaj dzisiaj ze mną
    z muszelek mam korale
    i też tańczę hula hop
    i ciągle mnie dogania ten głos.

ref. wakacje o o o.......

3.Będę pływać tak jak ryba
Dziś na jachcie ludzi 100.
A w głębinach widzę króla
to Posejdon, on ma moc.
Wzburzyć morze może,
wzburzyć może nawet oceany.
Tak dobrze mi tam , bo wakacje mam.

 

W tym tygodniu (15.06-19.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 34 do 37,

-dzieci z kl 0 strony od 66 do 73. 

Propozycje na 19.06.2020r.

* Religia

Szczęść Boże. Witam serdecznie. Dzisiaj zapraszam dzieci na katechezę o Najświętszym Sercu Pana Jezusa. Uroczystość poświęconą Sercu Pana Jezusa przeżywamy właśnie dzisiaj. Proszę, aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/g9hpqIkq0P

Pozdrawiam  serdecznie i życzę udanego weekendu.

* Wiosna na wsi

Zapraszamy do zabawy online ze zwierzętami wiejskimi - zagadki, opowiadanie, dzielenie nazw zwierząt na sylaby, odgłosy zwierząt, ćwiczenia logopedyczne, praca plastyczna, piosenki i inne :)

https://view.genial.ly/5e8f5541124be30da514fb65/interactive-content-wiosna-na-wsi-1?fbclid=IwAR2L8If0rLtp4Q2DyiIPR0hIgdnm-JlDc8A3ITMS9MKtQL6OCWy_4fcvjps

* " Dzień dobry zwierzątka"- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał - kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały - ko - ko - ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (delikatne otwieranie i zamykanie ust).
Obudził się też piesek, zaszczekał - hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała - muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry). :)

* Piosenki

 "Dziadek fajną farmę miał"

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

"Rolnik"

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

"Old MacDonald Had A Farm"

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Karta pracy- wieś

Narysuj obrazek po śladzie i pokoloruj go.

* Gry i zabawy dla dzieci

Zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu. W niepogodę świetnie sprawdzą się gry planszowe i puzzle.

Parę przykładów gier i zabaw dla dzieci, które mogą być świetną rozrywką dla całej rodziny:

- Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

- Skoki przez linkę. To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

- Kto sięgnie wyżej?  Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!

- Spacerek. Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

- Poszukiwanie skarbów. Na dworze w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole....”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

- Gra w klasy - Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.

- Jaś - Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.

- Celowanie - Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu!

Propozycje na 15.06.2020r.

* Zabawa ruchowa ,,Kaczuchy”

Proszę o włączenie nagrania zamieszczonego w linku poniżej. Maluchy znają doskonale tą zabawę.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94&feature=youtu.be

* Zwierzęta na wiejskim podwórku

Proszę o pokazanie dzieciom nagrania ukazującego zwierzęta mieszkające na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30&feature=youtu.be

Następnie proszę porozmawiać z dziećmi na temat filmu edukacyjnego, posiłkując się pytaniami:

Które zwierzątko mieszkające na wsi, spodobało Ci się najbardziej?

Jak nazywa się zwierzątko, które robi ,,ihaaa” – ma piękną grzywę i długi czarny ogon?

Jak nazywa się zwierzątko, które ma białe futerko i robi ,,bee, ,,bee”?

Jak nazywa się zwierzątko, które jest bardzo podobne do kury? Jest troszkę większe od kury i robi ,,gul,gul,gul”?

Jak nazywa się różowe zwierzątko, które robi ,,chrum, chrum”?

W zagrodzie cioci Małgosi – bajeczka ortofoniczna
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  ciocia Małgosia jeść im da.

Rozwiąż zagadki, posłuchaj zaśpiewaj, wiersz, karta pracy dla starszych przedszkolaków (zabawy online)

https://view.genial.ly/5e95e68236fb330dff3cc0d7/horizontal-infographic-lists-15042020?fbclid=IwAR2W-IMc3RtCFI8h68MEdYF-UDCoOSJWAqqpssaYd4qA9sa7k-ZbIub8Nhc

Karta pracy- znajdź ukryte zwierzęta

Język angielski

Farm - zwierzęta na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

W tym tygodniu (08.06-10.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 30 do 33,

-dzieci z kl 0 strony od 58 do 65.

Propozycje na 10.06

* „Owocowe przechwałki” - słuchanie opowiadania Doroty Skwark. Rodzic czyta opowiadanie.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

Jakie owoce występowały w opowiadaniu?

Które z nich rosną w Polsce, a które za granicą?

O co się pokłóciły owoce?

Za co wróżka doceniła owoce?

Czy jedzenie owoców jest zdrowe?

Jakie owoce lata najbardziej lubisz?

* Rozpoznajemy owoce lata – ćwiczenie interaktywne http://pisupisu.pl/przedszkole/owoce

* Pływa czy tonie? – doświadczenia z owocami. Rodzic przygotowuje dużą przeźroczystą miskę z wodą. Wyjaśnia, że owoce czasem pływają w wodzie, a innym razem idą na dno. Wkłada do miski całą pomarańczę, a dziecko obserwuje, co się dzieje (pomarańcza pływa). Następnie wkłada do miski obraną pomarańczę, dziecko obserwuje, jak owoc tonie. Rodzic wyjaśnia, że miąższ pomarańczy zawiera dużo fruktozy, jest gęsty i działa jak gąbka, dlatego pomarańcza tonie. Skórka jest lżejsza niż woda i porowata, dzięki niej pomarańcza pływa. Potem dziecko przeprowadza doświadczenia z innymi owocami i z pomocą rodzica wyciągają wnioski. Na zakończenie dziecko wraz z rodzicem przygotowują w słoikach wody smakowe. Dziecko tworzy własną kompozycję, wykorzystując np. arbuza, truskawki, limonkę, ananasa. Dziecko myje owoce, kroi na kawałki, wkłada do słoików, dodaje świeże zioła (np. miętę czy rozmaryn), zalewa wodą przegotowaną lub źródlaną. Słoiki należy odstawić w chłodne miejsce na kilka godzin.

* Mały matematyk – zabawa dydaktyczna kształtująca matematyczne myślenie.

Rodzic podaje dziecku treść zadania i samodzielnie ją ilustruje, np. Mam w koszyku trzy truskawki i dwie maliny. Ile mam owoców? Rodzic układa dowolne liczmany (patyczki, kamyczki, kredki itp.), a dziecko podaje wynik działania. Po pierwszej prezentacji rodzic prosi, aby dziecko samodzielnie wymyśliło zadanie.

* Pokoloruj według symboli – karta pracy.

Propozycje na 09.06

* Religia: Zapraszam dzisiaj dzieci na katechezę, która ma nas przygotować do dobrego przeżywania Uroczystości Bożego Ciała. Proszę również aby dziewczynki sypały kwiaty w Boże Ciało. Proszę, aby dzieci otwarły sobie link https://liblink.pl/FnRrKya3ub

* Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

* Rozmowa na temat utworu – dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato"- uzasadnianie swojej wypowiedzi.

* Wycieczka na letnią łąkę – dziecko w leżeniu tyłem naśladuje pedałowanie i jazdę na rowerze. Dla uprzyjemnienia ćwiczenia włączamy nagranie piosenki „Bzycząca zabawa”. https://www.youtube.com/watch?v=pL3M-z7n7Ts

 

 * Spacer – zabawa ruchowa inspirowana opowieścią.

Rodzic opowiada, a dziecko spaceruje naśladując czynności zgodnie z opowieścią.

Wyobraźcie sobie, że znajdujecie piękny kwiat, który upajająco pachnie. Przysuńcie twarz blisko niego i wąchajcie miły aromat...

Wyobraźcie sobie, że doszłyście do małego stawu, po którym pływa kilka dzikich kaczek. Pokażcie mi, jak karmicie te kaczki.

Teraz musimy przejść przez gęste chaszcze, w których są pokrzywy i ciernie. Wyobraźcie sobie, jak przez nie przechodzicie, nie raniąc się przy tym.

W poprzek drogi leży wielki pień drzewa. Pokażcie mi, jak przez niego skaczecie.

W oddali możemy zobaczyć stado jeleni. Obserwujcie je.

Dochodzimy do pięknego czystego jeziora. Pokażcie mi, jak wchodzicie do wody i wzajemnie się chlapiecie.

Teraz jesteśmy na ściernisku. Pokażcie mi, jak biegacie po ściernisku.

Po długim bieganiu bardzo chce wam się pić. Na szczęście znalazłyście małe źródełko. Napijcie się z niego wody.

Teraz czas na posiłek. Pokażcie mi, jak rozpalacie ognisko i na długich kijach pieczecie kiełbaski. Co chcecie jeszcze robić na tym spacerze?...

Klaus W. Vopel

* Zwierzęta żyjące na łące – bajka edukacyjna https://www.youtube.com/watch?v=FjULJR0awaE

* Zwierzęta łąki - ćwiczenie interaktywne. https://view.genial.ly/5eb6466a639bfa0d0fdc1978

 

* Moja łąka – praca plastyczna, technika mieszana.

Potrzebne będą: niebieska i zielona kartka formatu A4 oraz kilka czerwonych kółek o różnej średnicy. Dzieci rwą zielone kartki na paski o szerokości około 1-2 cm (paski mogą się lekko zwężać z jednej strony). Smarują zielone paseczki do połowy klejem i przyklejają do niebieskiej kartki – w ten sposób powstaje trawa. Potem w dowolnych miejscach na kartce dzieci przyklejają czerwone kółka – biedronki. Każde kółko należy podzielić na pół czarną linią (powstają skrzydełka), a następnie dorysować kropki, głowę, czułki, nóżki. Na zakończenie kredkami upiększają łąkę według własnych pomysłów.

Propozycje na 08.06. - Jesteśmy z różnych stron świata.

Dzisiaj poznacie dzieci z różnych stron świata.

* „My dzieci świata” - bajka edukacyjna.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

* Można również przeglądnąć prezentację na temat dzieci z różnych stron świata., ich odmiennej kultury, języka, zwyczajów, architektury, strojów.

( Rodzic może na mapie lub globusie pokazywać dziecku te rejony.)

https://view.genial.ly/5eba929abdaf590d71d58dee/presentation-dzieci-z-roznych-stron-swiata

W prezentacji warto wejść w zakładki:

- Afrykańskie dzieci (afrykańskie dzieci, afrykańskie zwierzęta, zagadki o zwierzętach, afrykańskie domy, afrykańska muzyka – fragment);

- Inuickie dzieci (inuickie dzieci, poznaj Arktykę, zagadki, domy na Arktyce);

- Indiańskie dzieci (indiańskie dzieci, indiańska melodia – fragment, indiański taniec, Indianie, pióra, łapacz snów);

- Chińskie dzieci (chińskie dzieci, Chińczycy, chiński taniec, chińska zabawa (wykorzystane na poprzednich zajęciach), panda, praca plastyczna);

* „Polowanie na bizona” - nauka układu tanecznego.

 https://www.youtube.com/watch?v=IvWtsvfZGDI

* Karta pracy – chiński smok (znajdź 10 różnic i pokoloruj obrazek).

* Ćwiczenie interaktywne – rytmy „Dzieci świata”

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

W tym tygodniu (02.06-5.06.) dzieci wykonują następujące karty pracy z części 4:

-dzieci z PP strony od 26 do 29

-dzieci z kl 0 strony od 50 do 57.

Propozycje na 5.06.

* Religia

Chleb jest darem Boga
https://liblink.pl/doGZrZDbdb

* Aktywność fizyczna – zestaw ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=WbMKgaPPAs0

* Ruch to zdrowie ćwiczenia z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

* Prawda czy fałsz?” – quiz podsumowujący wiedzę dzieci na temat zasad zdrowego stylu życiu

Rodzic czyta kolejno zdania odnoszące się do treści zajęć. Gdy dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, podnoszą ręce w górą i pokazują „słoneczka”, a gdy uznają, ze zdanie jest fałszywe, uderzają dłońmi o podłogę.

  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji. FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu. PRAWDA

Miłego weekendu i dobrej zabawy.

 

Propozycje na 04.06.

* Trening z rodzicem https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

* Czytanie wiersza pt. „Sport” Adam Świętochowski"SPORT"

Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż butPowrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu. 

* Rozmowa na temat aktywności ruchowej. Przybliżenie dzieciom tematyki
związanej z aktywnością ruchową, a w szczególności zwrócenie uwagi na
korzyści płynące z jej uprawiania. Jak myślicie dlaczego należy
ćwiczyć?
Bo:
- Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie,
- Jeśli mamy dobrą kondycję, to będziemy dobrze biegać, a wtedy będziemy wygrywać zawody sportowe;
- Kształtujemy postawę naszego ciała;
- Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je),
- Jesteśmy bardziej radośni, odstresowani,
- Jest nam cieplej, ponieważ poprawia się nasze krążenie.

* Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dzieci próbują wymienić jakie znają sporty zimowe i letnie.

* Sporty letnie: pływanie, tenis ziemny i stołowy, biegi, podnoszenie ciężarów, biegi, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka nożna, taniec, gimnastyka artystyczna, jazda na wrotkach, rolkach, deskorolkach, kolarstwo, nordic – walking i inne.
* Sporty zimowe: łyżwiarstwo figurowe, saneczkarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, biatlon (bieg narciarski ze strzelaniem), snowboard, zjazdy narciarskie.

* Informacje dla dzieci:

Jakie zdobywamy medale na zawodach; I miejsce - złoty, II - srebrny, III - brązowy.
Jak nazywa się stopniowane miejsce, na którym dekoruje się sportowców (podium).

* Kolorowanie rysunków z różnych dyscyplin sportowych. (dostępne na stronie internetowej „dyscypliny sportowe kolorowanki”)

 

Propozycje na 3.06.

* „Jak bawimy się na placu zabaw?” – rozwiązywanie zagadek słownych

Kochane przedszkolaki!

Na placu zabaw jest bardzo dużo różnych zabawek i sprzętów, które mogą sprawić nam mnóstwo radości. Ciekawe czy je znacie…? Przekonamy się o tym, jeśli rozwiążecie zagadki, które dla Was przygotowałam.

To jest długi sznurek
z dwoma uchwytami,
który lubi skakać
razem z dziewczynkami. /skakanka/

Można wtedy
jechać na nim,
kiedy kręci się
nogami. /rower/

Mała deseczka
na długim sznurze,
raz jesteś na dole,
raz jesteś w górze. /huśtawka/

Na czym jeździsz wesoło
i kręcisz się w koło? /karuzela/

* Recytacja wiersza H. Świder pt. "Sport to zdrowie".
Tato mówi:
"Sport to zdrowie".
A więc Tomek na boisku,
Piłkę kopie.

Darek piłkę rzuca w górę,
Leci piłka ponad siatkę
A odrzuca ją Beatka.

W zimie sanki, łyżwy, narty,
Wszyscy bawią się wspaniale
I ty kolego pamiętaj, nie leż,
Nie śpij, biegaj stale.

Baw się z nami na podwórzu,
Tam jest mniej pyłu i kurzu,
Nabierzesz siły i zdrowia,
Możesz się zahartować,
Nie będziesz nigdy chorować

* Rozmowa na temat treści wiersza.- Co mówił tato Tomkowi? (sport to zdrowie..).
- Kto na boisku kopał piłkę? (Tomek).
- W co grali Darek z Beatką? (w siatkówkę).
- Na czym dzieci jeździły zimą? (na łyżwach, sankach, nartach).
- O czym należy pamiętać jeżdżąc zimą na sankach, nartach, łyżwach? (o bezpiecznej zabawie).
- Dlaczego tak ważne jest aby bawić się na dworze?

* Zabawa muzyczno – ruchowa: https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

* Zabawa – na ziemi zostaje https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

* Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

* Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy ruchowe z wykorzystaniem dostępnego sprzętu ogrodowego.

 

Propozycje na 02.06.

* Język angielski

* Kids vocabulary - Olympic Sports - https://www.youtube.com/watch?v=nUGX9zQg2rs

* Sports songs - https://www.youtube.com/watch?v=qkWlGmhBZVs

* Zapraszamy do krainy aktywności fizycznej

Rodzic recytuje treść rymowanki, a dzieci ilustrują ją ruchem.

Na paluszki się wspinamy,
w górę rączki wyciągamy,
do podłogi dotykamy
i ze sobą się witamy.
Dzień dobry!

* Wyjaśnienie pojęcia " zdrowie"

Co to jest zdrowie?

Co wam zapewni dobre zdrowie?

Zdrowe życie to właściwe odżywianie, odpoczynek i ruch.

* Jarzynowa Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

* Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

* Dyscypliny sportowe https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk

Rozmowa z dziećmi na temat dyscyplin sportowych, dzieci określają na czym polegają te sporty. Następnie naśladują gestami i ruchem sposoby poruszania się sportowców.

* Flaga olimpijska – koła olimpijskie oznaczają poszczególne kontynenty: niebieski – Europę, czarne – Afrykę, żółte – Azję, czerwone – Amerykę, zielone- Australię.

Koła olimpijskie do wyklejania plasteliną podanymi kolorami. (szablony do druku na stronie internetowej) https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ko%C5%82a+olimpijskie+kolorowanka

* W ogrodzie:

Skoki w dal zabawa ruchowa. Dzieci wybierają w ogrodzie najlepsze miejsce do skoków. Oznaczają miejsce wybicia, rysując patykiem linię na ziemi, skaczą w dal z zaznaczonego miejsca, a następnie mierzą długość skoku za pomocą stóp.

Spacerowanie po ogrodzie i nazywanie wszystkiego, co dzieci zaobserwują.

Propozycje na 01.06.2020

dzie dziecka

* Jesteśmy dziećmi – nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Tekst piosenki:

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

* Wszystkie dzieci lubią śpiewać i tańczyć, więc zapraszamy do tańca razem z Olą i Blue!

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Taniec „Zygzak” https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Głowa, Ramiona...” https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrEtps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Praczki” https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M

Tańcz, tańcz, tańcz” https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

* Dziecięce marzenia – zajęcia plastyczne

Pytamy dzieci: Jak nazywa się święto, które zostało ustanowione dla dzieci? Kiedy je obchodzimy? Jaką niespodziankę chciałybyście otrzymać tego dnia? Jak chciałybyście spędzać ten dzień?

* Proponujemy wykonać pracę na temat: Dziecięce marzenia- sposób wykonania dowolny.

* Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy swobodne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.

* Zachęcamy do codziennego czytania dzieciom literatury dziecięcej.

Kwiecień 2020r. - zdalne nauczanie

Marzec 2020r. - zdalne nauczanie

 

Patron szkoły

Kategoria:

            chrobry            Bolesław Chrobry

Najstarszy znany nam syn Mieszka I i Dobrawy, przyszedł na świat około 967 roku. Już jako paroletni chłopiec został wciągnięty w sprawy międzynarodowej polityki, kiedy to na dworze cesarza Ottona I został zakładnikiem, mającym zagwarantować lojalność swego ojca wobec cesarza. Po śmierci swego ojca wygnał do Niemiec jego drugą żonę Odę oraz swych przyrodnich braci. Od 992 roku sprawował samodzielne rządy jako książę Polski. Chrobry kontynuował politykę ojca polegającą na ścisłej współpracy z Cesarstwem. Ponadto chcąc dorównać innym władcom chrześcijańskim, zaczął organizować wyprawy misyjne.   W  997 roku Bolesław udzielił wsparcia biskupowi czeskiemu Wojciechowi, który prowadził misję chrystianizacyjną wśród pogańskich plemion Prus. Po jego męczeńskiej śmierci Chrobry wykupił ciało zmarłego biskupa i pochował je w Gnieźnie, co zwróciło uwagę cesarza niemieckiego. W 1000 roku Otton III przybył do Gniezna w celu oddania czci świętemu Wojciechowi. Cesarz został nadzwyczaj przyjęty przez Bolesława, a przy okazji zapadły bardzo istotne decyzje polityczne. Pierwszym wielkim osiągnięciem Chrobrego stało się utworzenie arcybiskupstwa gnieźnieńskiego i trzech podległych mu biskupstw - w Krakowie, we Wrocławiu i w Kołobrzegu. Dobre stosunki z cesarstwem nie trwały jednak długo. Przychylny Polsce Otton III zmarł w 1002 roku, a jego następcą został Henryk II, z którym Bolesław popadł w konflikt prowadząc długotrwałe wojny zakończone dopiero w 1018 roku pokojem w Budziszynie  Milska, Łużyc oraz Moraw. W trakcie trwania konfliktu w 1003 roku Chrobry ogłosił się także królem Czech, jednak nie trwało to długo. Dużym osiągnięciem polskiego władcy była także wyprawa na Ruś w 1018 roku zakończona przyłączeniem do ziem polskich Grodów Czerwieńskich, utraconych końcem X wieku.      Bolesław Chrobry był czterokrotnie żonaty. Jednak jego pierwsze małżeństwa nie trwały długo i wynikały z doraźnych celów politycznych jego ojca. Pierwszą żoną została córka margrabiego Rygdaga ,drugą węgierska księżniczka, która mimo, iż urodziła mu syna Bezpryma, podobnie jak pierwsza została wygnana z dworu. Jego kolejnymi żonami były Emnilda, z którą miał pięcioro dzieci, w tym przyszłego króla Polski - Mieszka II oraz Oda, córka Ekkeharda I - margrabiego Miśni. Po śmierci Henryka II w 1024 r., Bolesław Chrobry zdołał uzyskać zezwolenie papiestwa na koronację królewską, do której doszło w 1025 r., krótko przed jego śmiercią. Koronacja postawiła władcę Polski w rzędzie głównych monarchów Europy i usankcjonowała suwerenność Polski. Skutkiem zwycięskich wojen Bolesława Chrobrego były nie tylko zdobycze terytorialne, ale i rosnący autorytet władcy na arenie międzynarodowej. Panowanie Bolesława Chrobrego, pierwszego króla Polski otoczyło chwałą młode państwo polskie leżące nad Wisłą.