Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego
w Zubrzycy Dolnej

Slide background
Slide background

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Kategoria:

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa w Zubrzycy Dolnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: http://spzd.edu.pl

Data publikacji strony internetowej: 2018-08-02

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-29

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści lub funkcje niedostępne

Nie wszystkie zdjęcia z wydarzeń posiadają opisy alternatywne. Informacje zamieszczone w postaci załączników, nie wszystkie są dostępne cyfrowo. Niektóre linki nie są wystarczająco opisane.

Wymienione wyżej funkcje są niedostępne ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-12

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji:2022-03-29

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Pani Monika Kowalczyk czwartek i piątek od 8:00 do 12:00

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

telefon: 18 2264 20 30

Adres do korespondencji:

Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego w Zubrzycy Dolnej

34-484 Zubrzyca Dolna 257

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo - skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (www.rpo.gov.pl).

Dostępność architektoniczna

Lokalizacja

Budynek Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego w Zubrzycy Dolnej znajduję się w Zubrzycy Dolna 257, 34-484 Zubrzyca Górna.

Przystanek

W pobliżu szkoły znajduje się przystanek komunikacji publicznej. Trasa do szkoły jest bezpieczna i odbywa się za pośrednictwem chodnika i bezpiecznego przejścia dla pieszych.

Parking

Obok szkoły znajduje się parking. Na parkingu brak miejsc wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami i rodzin z dziećmi.

 

Wejście do budynku

  1. Przy wejściu do budynku brak schodów zewnętrznych,

  2. Główne wejście daje możliwość samodzielnego dostępu do budynku dla osoby poruszającej się na wózku,

  1. Wokół głównego wejścia umożliwiono pole manewru o wymiarach co najmniej 150cm x150 cm,

  2. Szerokość drzwi wejściowych umożliwia bezkolizyjne pokonanie osobom ze szczególnymi potrzebami,

  3. Przy drzwiach nie ma domofonu,

  4. Wejście główne jest dobrze widoczne na tle fasady budynku,

  5. Wejście do budynku jest dobrze oświetlone światłem sztucznym,

  6. Przed i za drzwiami wejściowymi nie ma stopni,

  7. Drzwi nie są zabezpieczone samozamykaczem, nie wymagają użycia nadmiernej siły do ich otwarcia,

  8. Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, brak oznakowania piktogramami,

  9. Przy wejściu do budynku brak tyflografiki,

  10. Właściwe skontrastowanie z otoczeniem- w budynku nie ma w pełni oszklonych drzwi.

Dostęp do informacji, nawigacja:

  1. W budynku sekretariat znajduje się w pobliżu wejścia,

  2. W szkole znajduje się miejsce zapewniające rozmowę w cichym środowisku,

  3. Osoba w sekretariacie nie jest widoczna (zbyt wysoki blat),

  4. Brak oznaczenia fakturowego dojścia do sekretariatu,

  5. W razie potrzeby szkoła zapewni dostęp do pętli indukcyjnej.

  6. Zapewniono informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej
    w sposób wizualny i głosowy – tablice informacyjne, pracownicy obsługi szkoły.

Komunikacja pozioma i pionowa wewnątrz budynku

Schody wewnętrzne

  1. Schody są równe, proste i mają taki sam kształt,

  2. Wyposażone są w poręczę, brak oznaczeń w alfabecie Braille’a,

  3. Schody wyłożone są materiałem antypoślizgowym oraz oznaczone kontrastowo,

  4. Przed schodami i na ich szczycie nie ma oznaczeń fakturowych,

  5. Brak oznaczeń pięter i skontrastowanych informacji,

  6. W budynku brak windy, dlatego zajęcia dydaktyczne dla dzieci z niepełnosprawności ruchową mogą być realizowane tylko na poziomie

Ciągi komunikacyjne

  1. Wszystkie ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość (nie mniejsza niż 120 cm),

  2. Ciągi komunikacyjne są wolne od przeszkód,

  3. Ciągi komunikacyjne oraz drzwi wewnętrzne są oznakowane kontrastowo,

  4. Na korytarzu jest odpowiednia akustyka.

Klasy i pomieszczenia

  1. W klasach jest dobra akustyka,

  2. Klasy mają prostokątny kształt,

  3. Pomieszczenia są zaaranżowane w sposób przewidywalny,

  4. Klasy wyposażone są w tablice multimedialne oraz istnieje możliwość regulowania światła,

  5. Zastosowano odpowiednią kolorystykę-kontrast drzwi w stosunku do ścian,

  6. Drzwi i przejścia pozbawione są progów, otwierają się na zewnątrz co umożliwia poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich,

  7. Pomieszczenia wyraźnych oznaczone (wielkość, kontrast i odpowiedni kształt czcionki),

  8. Brak oznaczeń symbolicznych (piktogramów),

  9. Brak oznaczeń pomieszczeń w alfabecie Braille’a.

Łazienka i toaleta

  1. W budynku brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami,

  2. W toalecie brak przewijaka oraz haczyków na ubrania.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Do budynku i do wszystkich jego pomieszczeń można wejść z  psem asystującym.

Ewakuacja

  1. Brak alternatywnego sposobu ewakuacji osób ze specjalnymi potrzebami,

  2. Brak świetlnego systemu powiadamiania alarmowego,

  3. Brak dźwiękowej informacji o kierunkach ewakuacji DSE, 4) Brak czytelnego oznaczenia dróg ewakuacji alfabetem Braille’a,

  4. Skontrastowanie płaszczyzn poziomych wzdłuż ciągów ewakuacyjnych,

  5. W budynku jest dźwiękowy system powiadamiania alarmowego, 7

  6. Ciągi ewakuacyjne są możliwe do zauważenia przy pomocy białej laski,

  7. Czytelna informacja o drogach ewakuacyjnych.

Dostęp alternatywny

  1. Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej ma zapewnione wsparcie pracownika Szkoły Podstawowej w Zubrzycy Dolnej.

  2. Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku: osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych – wejście główne.

  3. Obsługa osób, dla których dostęp na wyższe kondygnacje z uwagi na barierę architektoniczną w postaci schodów jest utrudniony, bądź niemożliwy odbywa się w sekretariacie

Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Dyrektora Szkoły.

Dyrektor Szkoły na bieżąco analizuje i weryfikuje niedostosowania w celu ich skutecznej eliminacji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Dz.U. 2019 poz. 848

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dz.U. 2019 poz. 1696

Patron szkoły

Kategoria:

            chrobry            Bolesław Chrobry

Najstarszy znany nam syn Mieszka I i Dobrawy, przyszedł na świat około 967 roku. Już jako paroletni chłopiec został wciągnięty w sprawy międzynarodowej polityki, kiedy to na dworze cesarza Ottona I został zakładnikiem, mającym zagwarantować lojalność swego ojca wobec cesarza. Po śmierci swego ojca wygnał do Niemiec jego drugą żonę Odę oraz swych przyrodnich braci. Od 992 roku sprawował samodzielne rządy jako książę Polski. Chrobry kontynuował politykę ojca polegającą na ścisłej współpracy z Cesarstwem. Ponadto chcąc dorównać innym władcom chrześcijańskim, zaczął organizować wyprawy misyjne.   W  997 roku Bolesław udzielił wsparcia biskupowi czeskiemu Wojciechowi, który prowadził misję chrystianizacyjną wśród pogańskich plemion Prus. Po jego męczeńskiej śmierci Chrobry wykupił ciało zmarłego biskupa i pochował je w Gnieźnie, co zwróciło uwagę cesarza niemieckiego. W 1000 roku Otton III przybył do Gniezna w celu oddania czci świętemu Wojciechowi. Cesarz został nadzwyczaj przyjęty przez Bolesława, a przy okazji zapadły bardzo istotne decyzje polityczne. Pierwszym wielkim osiągnięciem Chrobrego stało się utworzenie arcybiskupstwa gnieźnieńskiego i trzech podległych mu biskupstw - w Krakowie, we Wrocławiu i w Kołobrzegu. Dobre stosunki z cesarstwem nie trwały jednak długo. Przychylny Polsce Otton III zmarł w 1002 roku, a jego następcą został Henryk II, z którym Bolesław popadł w konflikt prowadząc długotrwałe wojny zakończone dopiero w 1018 roku pokojem w Budziszynie  Milska, Łużyc oraz Moraw. W trakcie trwania konfliktu w 1003 roku Chrobry ogłosił się także królem Czech, jednak nie trwało to długo. Dużym osiągnięciem polskiego władcy była także wyprawa na Ruś w 1018 roku zakończona przyłączeniem do ziem polskich Grodów Czerwieńskich, utraconych końcem X wieku.      Bolesław Chrobry był czterokrotnie żonaty. Jednak jego pierwsze małżeństwa nie trwały długo i wynikały z doraźnych celów politycznych jego ojca. Pierwszą żoną została córka margrabiego Rygdaga ,drugą węgierska księżniczka, która mimo, iż urodziła mu syna Bezpryma, podobnie jak pierwsza została wygnana z dworu. Jego kolejnymi żonami były Emnilda, z którą miał pięcioro dzieci, w tym przyszłego króla Polski - Mieszka II oraz Oda, córka Ekkeharda I - margrabiego Miśni. Po śmierci Henryka II w 1024 r., Bolesław Chrobry zdołał uzyskać zezwolenie papiestwa na koronację królewską, do której doszło w 1025 r., krótko przed jego śmiercią. Koronacja postawiła władcę Polski w rzędzie głównych monarchów Europy i usankcjonowała suwerenność Polski. Skutkiem zwycięskich wojen Bolesława Chrobrego były nie tylko zdobycze terytorialne, ale i rosnący autorytet władcy na arenie międzynarodowej. Panowanie Bolesława Chrobrego, pierwszego króla Polski otoczyło chwałą młode państwo polskie leżące nad Wisłą.

Konsultacje z nauczycielami

Kategoria:

Harmonogram dyżurów nauczycieli dla rodziców w roku szkolnym 2019/2020

Lp.

Nazwisko i imię

Godziny dyżurów dla rodziców

Miejsce, gdzie można zastać nauczyciela w tym czasie

dzień

godzina

1

Bosak Anna

środa

10.45-11.30

pokój nauczycielski

2

Bugajski Stanisław

wtorek

11.30-12.30

pokój nauczycielski

3

Gacek-Łysiak Urszula

poniedziałek

10.45-11.30

pokój nauczycielski

4

Galik Wioletta

piątek

8.00-8.45

pokój nauczycielski

5

Knapczyk Danuta

piątek

10.45-11.30

pokój nauczycielski

6

Kowalczyk Anna

czwartek

11.45-12.30

pokój nauczycielski

7

Kowalik Dorota

wtorek

12.40-13.25

pokój nauczycielski

8

Litwiak Izabela

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

9

Mastela Halina

poniedziałek

10.50-11.30

pokój nauczycielski

10

Moniak Eugeniusz

czwartek

8.20-8.45

pokój nauczycielski

11

Pawlak Michalina

poniedziałek

8.45-9.40

pokój nauczycielski

12

Pawlak Natalia

wtorek

10.30-11.30

pokój nauczycielski

13

Płaczek Marta

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

14

Skubis Wioletta

piątek

9.50-10.35

pokój nauczycielski

15

Kasprzak Janusz

środa

14.15-14.30

pokój nauczycielski

16

Kidoń Monika

środa

8.15-8.45

pokój nauczycielski

17

Szlósarczyk Katarzyna

wtorek

8.15-8.45

pokój nauczycielski

Przed wyjściem na konsultacje, proszę o kontakt telefoniczny z sekretariatem , w celu pozyskania informacji, czy dany nauczyciel jest obecny w pracy lub nie ma zastępstwa.

Inspektor Ochrony Danych

Kategoria:

Rafał Czajkowski - Inspektor Ochrony Danych w Szkole Podstawowej w Zubrzycy Dolnej

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Zubrzycy Dolnej

przedstawia Pani/Panu następujące informacje:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Zubrzycy Dolnej, Zubrzyca Dolna 257, 34-484 Zubrzyca Górna

  2. Administrator wyznaczy Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora pod warunkiem wyrażenia zgody na przetwarzanie przez Panią/Pana w zakresie i odpowiednio na warunkach określonych w Art. 6 RODO dla realizacji celów określonych w przepisach prawa.

  4. Udostępnione dane osobowe mogą być ujawnianie następującym kategoriom odbiorców: organy i instytucje państwowe w zakresie wykonywanych zadań na podstawie obowiązujących przepisów prawa, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną,

  1. Uwzględniając obowiązki prawne ciążące na Administratorze – Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują tj. przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana obowiązków z nich wynikających.

  2. W związku z przetwarzaniem przeze mnie Pani/Pana danymi osobowymi, przysługuje Pani/Panu: prawo dostępu do danych osobowych, prawo do sprostowania danych osobowych, prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym), prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do przenoszenia danych do innego administratora, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy będę przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.