#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Podsumowując działania muzyczne przeprowadzone w ramach innowacji pedagogicznej pt. „Ucha nadstawiam, słucham jak gra… ” - HAND BELLS - nauka gry na instrumentach - uczennice i uczniowie klas 4-7, pod czujnym okiem i uchem p. Marioli zrealizowali podczas lekcji muzyki nagania audio-wideo z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu: oświetlenia do realizacji nagrań Softbox oraz gimbal Osmo Mobile, zakupionych przez szkołę w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości.
Umożliwienie uczniom integracji w zróżnicowanym zespole poprzez czynny udział w poszczególnych etapach innowacji, wdrożyło ich do podejmowania indywidualnych działań, przezwyciężania lęku a co najważniejsze stworzyło warunki do podnoszenia poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu.
Możliwość aktywnego słuchania muzyki wpłynęła na kształtowanie percepcji słuchowej, rozwój koordynacji wzrokowo – ruchowo - słuchowej, jak również rozbudzanie świadomości i wrażliwości muzycznej. Poprzez zabawę, korelację i integrację muzyki kształtowano u wszystkich uczniów umiejętność gry na instrumencie, co zaowocowało wykonaniem różnorodnych pod względem stylistycznym utworów instrumentalnych.
W trakcie dwóch godzin zajęć świetlicowych uczniowie budowali urządzenie do gry w koszykówkę, wykorzystując klocki Lego Education BricQ Motion Essential Prime, zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
09 kwietnia uczniowie że świetlicy szkolnej zaczęli zajęcia od wysłuchania krótkiego opowiadania o pustynnej przygodzie. Następnie ich zadanie polegało na zbudowaniu własnego pustynnego pojazdu z Klocków LEGO Education SPIKE TM Prime, zakupionych w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Uczniowie zbudowali i zaprogramowali pojazd na podstawie własnych pomysłów oraz dodatkowo wybudowali pustynna wieżę obserwacyjną.
23 kwietnia uczniowie świetlicy kontynuując obchody Światowego Dnia Ziemi postanowili zbudować różne ekologiczne projekty z Klocków LEGO Education SPIKE TM Prime, zakupionych w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Głównym punktem ich projektów był automatyczny kosz rozpoznający rodzaj śmieci. 30 kwietnia uczniowie ulepszano swoje projekty. Kosz na śmieci rozpoznawał śmieci, informował uczniów za pomocą światełek czy śmieci nadają się do kosza oraz grał zabawne piosenki.