Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego
w Zubrzycy Dolnej

Slide background
Slide background

Laboratoria przyszłości - kwiecień 2024

  #LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

kolaż 4 zdjęć uczniów w klasach

Podsumowując działania muzyczne przeprowadzone w ramach innowacji pedagogicznej pt. „Ucha nadstawiam, słucham jak gra… ” - HAND BELLS - nauka gry na instrumentach - uczennice i uczniowie klas 4-7, pod czujnym okiem i uchem p. Marioli zrealizowali podczas lekcji muzyki nagania audio-wideo z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu: oświetlenia do realizacji nagrań Softbox oraz gimbal Osmo Mobile, zakupionych przez szkołę w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości.

Umożliwienie uczniom integracji w zróżnicowanym zespole poprzez czynny udział w poszczególnych etapach innowacji, wdrożyło ich do podejmowania indywidualnych działań, przezwyciężania lęku a co najważniejsze stworzyło warunki do podnoszenia poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu.

Możliwość aktywnego słuchania muzyki wpłynęła na kształtowanie percepcji słuchowej, rozwój koordynacji wzrokowo – ruchowo - słuchowej, jak również rozbudzanie świadomości i wrażliwości muzycznej. Poprzez zabawę, korelację i integrację muzyki kształtowano u wszystkich uczniów umiejętność gry na instrumencie, co zaowocowało wykonaniem różnorodnych pod względem stylistycznym utworów instrumentalnych.

uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki   uczniowie podczas zajęć z muzyki

W trakcie dwóch godzin zajęć świetlicowych uczniowie budowali urządzenie do gry w koszykówkę, wykorzystując klocki Lego Education BricQ Motion Essential Prime, zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

dwie uczennice budujące projekt z klocków Lego   dwoje uczniów budujących projekt z klocków Lego   dwóch uczniów budujących projekt z klocków Lego   dwie uczennice budujące projekt z klocków Lego   kilkoro uczniów budujących projekt z klocków Lego

09 kwietnia uczniowie że świetlicy szkolnej zaczęli zajęcia od wysłuchania krótkiego opowiadania o pustynnej przygodzie. Następnie ich zadanie polegało na zbudowaniu własnego pustynnego pojazdu z Klocków LEGO Education SPIKE TM Prime, zakupionych w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Uczniowie zbudowali i zaprogramowali pojazd na podstawie własnych pomysłów oraz dodatkowo wybudowali pustynna wieżę obserwacyjną.  

23 kwietnia uczniowie świetlicy kontynuując obchody Światowego Dnia Ziemi postanowili zbudować różne ekologiczne projekty z Klocków LEGO Education SPIKE TM Prime, zakupionych w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Głównym punktem ich projektów był automatyczny kosz rozpoznający rodzaj śmieci. 30 kwietnia uczniowie ulepszano swoje projekty. Kosz na śmieci rozpoznawał śmieci, informował uczniów za pomocą światełek czy śmieci nadają się do kosza oraz grał zabawne piosenki.

projekt z klocków Lego SPIKE prime   projekt z klocków Lego SPIKE prime   projekt z klocków Lego SPIKE prime   projekt z klocków Lego SPIKE prime

 

 

logo Laboratoria Przyszłości      logo Ministerstwo Edukacji Narodowej      logo GOVTECH Polska